La comissió d´atenció a la diversitat és una reunió que es realitza cada dimecres, les persones convocades són:
- Coordinadora Pedagògica
- Psicopedagog del centre
-Psicopedagoga de l´EAP
- Tutors de les classes d´atenció a la diversitat
- I es pot convidar alguna persona en concret per les diferents sessions.
Jo he assistit a dues com alumna de pràctiques. La primera reunió va tractar sobre les tutories individualitzades que es realitzen als alumnes de primer. Les tutories individualitzades són unes hores que tenen alguns professors de primer. Llavors, els alumnes que detectem alguna necessitat (poca organització, desmotivat, brut, mancança de material...) s´assigna un professor que el tindrà una hora a la setmana de manera individual i li donaran unes pautes perquè l´alumne vagi millorant en qualsevol de la seva mancança.
En aquesta reunió es va convidar al coordinador de 1r d´ESO el qual va donar un llistat d´aquells alumnes que el tutor/a havia detectat alguna mancança. Es va realitzar el buidatge d´alumnes i com no hi han Prous professors per tot l´alumnat es donarà preferència aquells alumnes amb més necessitats.
Aquest tema ho vaig veure una mica desorganitzat perquè realment no hi havien uns criteris reals establerts. Jo veia i conec alguns alumnes que per mi si que ho necessitarien realment però ells no ho van considerar així i jo solament hi sóc una alumna de pràctiques.
La segona reunió que vaig assistir es van parlar de les proves diagnòstiques de 3r i de com havien anat. Arrel dels resultats presentats es presentaven les mancances que pot haver i diferents plantejaments per anar solventant. Encara que penso de manera personal que aquests problemes ja hi eren i no van voler o no van voler veure per ficar una solució.
Aquestes opinions són meves personals, des de fora és més fàcil veure-ho i com equip directiu són moltes coses les que es poden escapar. La veritat és que aquestes reunions em van sorprendre no de manera positiva.
Laura,
ResponEliminaEm sorprén que el resultat després d'assistir a les reunions fos d'insatisfacció, ja que amb la manca de temps que disposen els psicopedagogs de l'EAP haurien d'aprofitar aquest al màxim per poder gestionar els recursos humans i materials de manera que afavorís el progrés d'aquells alumnes que presenten dificultats i de l'escola en general.
És trist que hagin de prioritzar, deixant de banda alumnes que també requereixen atenció per poder millorar les sevestasques escolars.
M'agradaria saber perquè la segona reunió la valores de forma no positiva. Què vas trobar a faltar? què és el que no et va agradar?
ResponEliminaA mi personalment em molesta que se li dedica només 1hora a la setmana a veure quines sol·licituds reben per fer seguiment, però molts cops discuteixen per veure les coses de manera diferent però no s'arriba a un acord ni es recullen conclusions. Per tant, es canvia de tema i no es decideix res.
La manca de temps, de coordinació, són algunes de les barreres principals que limiten el treball del psicopedagog. Crec que haurien d'aprofitar aquestes reunions per obtenir millores significatives en el centre, millores que beneficïin a tota la comunitat educativa i, en especial, als alumnes amb més NEE. Tot i així, per fer factible les millores es necessita la implicació de tots el professorat, potser això és el que va passar... Ara més que mai els docents s'han d'esforçar, a causa de les retallades hi ha menys recursos, materials i humans, per tant, això requereix més esforç i dedicació!
ResponEliminaMónia cap de les reunions les vaig trobar poc positives...Vaig veure que es parla molt però es fa poc. Donen molts tombs a les coses. És a dir, abans de fer les proves diagnòstiques ja saps el nivell que porta el curs...així que s´han de crear estratègies per augmentar la motivació de l´alumnat per continuar treballar i no cal esperar a unes proves diagnòstiques per saber el nivell del curs.
ResponElimina