dimecres, 17 d’abril del 2013

Fase II.


Fase 2: Pla d´actuació.                                                                   Durada: 55 hores
Fase 2.1: Informació
Objectius:
-         Proporcionar als alumnes la informació sobre les diferents opcions educatives.
-         Visitar diferents centres per conèixer que s´estudia al municipi de Tarragona
-         Treballar i clarificar tots els dubtes sobre les diferents opcions d´estudi i famílies de cicles formatius.
-         Informar als alumnes de l´estructura del sistema educatiu.
Destinataris: Alumnes de 4t d´ESO
Activitats:
-         Explicació teòrica de les sortides professionals que hi ha a la nostra comarca. Es realitzarà de manera grupal.
-         Sortides extraescolars a diversos centres perquè vegin “que” s´estudia i com s´ensenya aquests centres.
-         Búsqueda per internet d´aquella informació que els necessitin d´orientació acadèmica.
-         Realització d´un esquema dels cicles formatius que hi ha a Tarragona ciutat.
Instruments:
-         Power Point
-         Guies d´estudi
-         Noves Tecnologies: pàgines webs.
Avaluació:
-         Seguiment amb la tutora i la coordinadora pedagògica dels alumnes per veure si els alumnes tenen les conceptes clars i l´orientació es fa correctament.
-         L´avaluació és continua i formativa; d´aquesta manera veurem si cal modificar algun punt del nostre pla de treball si els alumnes no van adquirint els nous conceptes

Fase 2.2: Coneixença d´un mateix
Objectius:
-         Millorar l´autoconeixement dels alumnes.
-         Ampliar el coneixement que tenen els alumnes de si mateixos.
-         Desenvolupar estratègies i procediments perquè siguin capaços d´assumir una presa de decisions.
-         Donar la llibertat que l´alumne prengui una decisió des de la llibertat i l´autonomia.
-         Informar a l´alumnat dels resultats dels qüestionaris.
-         Realitzar l´informe oportú de cada alumne segons el resultat del seu qüestionari.

Destinataris:
-         Alumnat  4t d´ESO - professors.
Activitats:
-         Qüestionaris individuals però es realitzaran de manera grupal.
-         Sessions individualitzades amb l´alumnat.
-         Realització i descripció dels seus perfils professionals.
Avaluació:
-         Avaluació continuada i formativa; s´anirà avaluant tot el procés del nostre alumnat amb un feed-back per pogué modificar el nostre pla davant de qualsevol dificultat.

Fase 2.3: Presa de decisions.
Objectius:
-         Proporcionar les eines necessàries  perquè l´alumne sigui capaç de prendre les seves pròpies decisions.
-         Consensuar amb els tutors/es la presa de decisions de l´alumne.
-         Desenvolupar estratègies i procediments per assumir els procés de decisió (treballant l´àrea cognitiva, emocional i social).
-         Informar a les famílies ( si cal) de la decisió presa.
-         Ajudar a l´alumne a reflexionar i decidir sobre el seu propi futur.
-         Elaborar un itinerari acadèmic personal i de forma realista.
Destinataris: Alumnes 4t d´ESO- famílies- tutors.

Activitats:
-         Entrevistes individuals amb els alumnes.
-         Entrevistes amb famílies.
-         Activitat de recordatori sobre els cicles formatius.
-         Qüestionari on quedi reflectit la presa de decisió de l´alumne.
-         Reunió amb la coordinadora pedagògica-tutors.
Instruments:
-         Qüestionaris.
-         Entrevistes.
-         Noves Tecnologies
Avaluació:
A l´igual que a les altre fases, realitzarem una avaluació continua i formativa. Farem reunions periòdiques amb el tutor de pràctiques-coordinadora pedagògica i tutors de 4t per si es pot millorar el nostre treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada