dimarts, 21 de maig del 2013

Bibliografia


1-      Bibliografia bàsica necessària:

-          Andreu Barrachina,Ll; (coord.)(2011): Diagnòstic en Educació. Conceptualització del diagnòstic en educació:enfocaments,models i teories. UOC.

-          Alves M;Bisquerra, R (coord.)(2000): Manual de Orientación y tutoría. Barcelona. Praxis

-          Echevarría Samanes, B(coordinador) (2000). “Orientació professional”.        Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya.

-          Mauri, M; Monereo,C i Badia, A. (Coord) (2004). “La pràctica psicopedagògica en  educació formal.” Universitat Oberta de Catalunya.

-          Fernández Sierra,J (1995). El Trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Aljibe.

-          Onrubia, J. I Altres ( 1998). Criteris psicopedagògics per a l´atenció a la diversitat. Barcelona: Departament d´Ensenyament, Generalitat de Catalunya.

-          Bisquerra, R(coord) (1998). Modelos de orientación e intervención psicopedagògica. Bilbao: Praxis.

-          Solé, I. (1998). Orientación educativa e intervención psicopedagògica.    Barcelona: ICE/Horsori.

-          Monereo, C; Solé,L. (Coord). (1999). El asesoramiento psicopedagógico: una     perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Editorial.

-          Bonals,J. Y Sánchez, M.(Coord) (2007). Manual de asesoramiento  psicopedagógico. Barcelona. Graó.

-          Isus Barado, Sofía (2008):Orientació professional a l’àmbit acadèmic. Orientació professional. Barcelona. UOC.

-          Sánchez de Miguel ,E. I Altres: Funcions i àmbits d´Intervenció de l’assessor pedagògic en diferents etapes educatives. Barcelona. UOC.

-          Mauri, Teresa: L’anàlisi dels casos com a eina de formació professional. Anàlisis de casos. Barcelona. UOC.

-          Isús Barado, Sofía(2008). Orientació professional a l’àmbit acadèmic. Models d’intervenció. Orientació Professional. Barcelona. UOC.

 
2- Webgrafia:

- phobos.xtec.cat









-          www.gencat.cat/educacio: III Pla General  FP.

-          www.gencat.cat/educacio: Què estudiar, Autoconeixament- Itineraris.



3- Normativa:

* Normativa Marc:

-          Constitució Espanyola, de 27 de desembre de 1978.(BOE núm.,311.3, de 29/12/1978). Articles:3-16 i 20.  Articles: 44-103-1049.

* Estatut d’autonomia:

-          Decret 306/2006 de 20 de  Juliol, pel qual es dóna publicitat a la Llei orgànica 6/2006, de 19 de Juliol, de reforma de l’estatut d’autonomia de Catalunya.

- Article 21: Drets i deures en l’àmbit de l’educació.

- Article 44 : Educació, recerca i cultura.

                  - Article 131: Educació.


-          Llei dels drets i les oportunitats en linàcia i l’adolescència. Llei 14/2010, del 27 de Maig, dels drets i les oportunitats en l´infància i l’adolescència (DOGC núm. 5641, de 2-6-2010).

- Article 48: Dret de l’educació.

- Article 52: No escolarització, absentisme i abandó escolar.

-          Decret 201/2010, de 3 d´Agost: Regula autonomia i gestió de centres.
-          Ordre de 16 Gener de 1990: Desplegament del Decret 235/1989. Regula el procediment per dur a terme l’autonomia de gestió econòmica.

-          Llei 12/2009 de  Juliol d’educació. Llei d’educació de Catalunya (LEC). DOGC núm. 5686.

-          Decret 155/2010 de 2 Novembre. Direcció de centres educatius públics.

-          La Llei d’educació estableix en el seu article 91 que entre els elements que ha de contenir el projecte educatiu del centre hi ha els procediments d’inclusió dels alumnes, a més de les altres actuacions que caracteritzen el centre, com les prioritats i els plantejaments educatius i l’aplicació dels criteris d’organització pedagògica.

-          El Decret 143/2007, de 26 de juny, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria també preveu, en l'article 23.3, que cada centre ha d’establir els principis per a l'atenció a la diversitat dels alumnes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada