dimarts, 13 de novembre del 2012

Coneixença

Quan havia llegit tota la informació i havia entregat la pac. Vaig seure amb el tutor de pràctiques per veure quin era el següent pas. Veient que dintre de poc havia d´escollir a veure quin context realitzaré les meves pràctiques, ens vam un organitzar per que pogués assistir a diferents reunions:
- Coordinacions amb agents externs (EAIA, serveis socials, CAP...)
- Comissió d´atenció a la diversitat
- Equips docents
- Reunió de coordinadors.
- Reunió departament psicopedagògic.
- Reunió amb EAP
- Sessions individualitzades amb alumnes.
- Sessions amb famílies.
- Organització del PAT.
Durant aquest temps he estat assistint i continua assistint aquestes reunions on es pot veure les diferents coordinacions entre docents-tutors-agents socials i obtenir un bon treball en xarxa.
Puc treballar àmbits completaments diferents i veure amb quina profunditat treballa el psicopedagog al centre.
Com a estudiant en pràctiques i després d´assistir a diferents reunions m´he adonat que moltes vegades l´equip directiu sobrecarrega de treball al psicopedagog fent-lo responsable de qualsevol decisió o fent que realitzi alguna activitat quan la podria fer el tutor de l´alumne.
Per aquest motiu, preguntava al debat si el nostre treball esta limitat? Perquè almenys en el meu cas penso que no. El meu tutor esta saturat i penso que d´aquesta manera tampoc s´hi treballa bé, ja que no pot abarcar a l´alumnat tot el que voldria i no fer un treball precisament acurat.
Suposo, que la designació de funcions i tareas del psicopedagog seràn diferents a cada institut. Encara que estarà clar, les funcions de:assessorament-docent i coordinacions.
Però, qui limita les sessions individualitzades??es podrien enfocar com que els propis tutors tinguin unes hores de tutories individualitzades per treballar amb aquells alumnes que ho necessitin??
Per ara, no tinc la resposta adequada...cal que hi vagi assistint a les tutories individualitzades i veure quin tipus de seguiment fa el psicopedagog.
 

4 comentaris:

  1. Hola Laura...Entenc que el teu tutor ha d'estar desbordat...i el fet que només hi hagi un psicopedagog per centre ho trobo molt fort...En el meu centre, la meva tutora al veure els volums de feina que té, es permet delegar a l'equip docent...ella va observació, valoració i diagn`sotic, entrevistes amb famílies i estaments externs...però no fa seguiment amb els alumnes que tenen un pla individualitzat a l'EAD...això ho fa vetlladora, mestre EE, logopeda i els propis mestres i tutors...ella el que fa, es fer reunions de seguiment trimestrals amb tots els tutors per actualitzar les dades del cas.
    Penso que és important per la salut de cada professional saber treballar en xarxa i delimitar i delegar molt les funcions de manera equitativa.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també ho penso però de certa manera és l´equip directiu qui l´encarrega la feina i ell moltes vegades es sent molt desbordat...

      Elimina
  2. Laura,

    Què interessant que puguis assistir a totes aquestes sessions on pots veure el tipus de coordinacions que fa el psicopedagog tant de manera interna dins el centre com de manera externa amb altres institucions. Totes aquestes experiències són molt enriquidores per la teva formació!

    Visitant els blogs de totes les companyes que feu les pràctiques a centres escolars, comenteu l'excès de feina del psicopedagog. Si que crec que per una banda influeix una delimitació poc definida de les seves tasques, ja que com bé dius l'equip directiu delega en ell funcions que poden resoldre els tutors o altres especialistes del centre (MEE). Però, d'altra banda, estic d'acord amb la Mónica en què una de les competències més importants que ha de desenvolupar un bon psicopedagog és ser capaç de fer un bon treball en xarxa on pugui delegar funcions als altres professionals amb què treballa, perquè l'angoixa que genera no arribar mai a les expectatives que s'esperen de tu pot fer minvar la qualitat de les seves actuacions.

    ResponElimina
  3. No és possible dur a terme una intervenció basada en un model col·laboratiu sense que la psicopedagoga expliqui la necessitat de la col·laboració de la comunitat educativa. Sabeu, les persones que esteu en escoles, si a l'inici de curs l'assessor/a té un espai on exposar les seves competències i metodologia de treball?

    ResponElimina