dilluns, 12 de novembre del 2012

Funció del psicopedagog al centre de pràctiques

Al centre d´educació secundària i trobem tres funcions bàsiques del  psicopedagog, són les següents:

1-Docència: Serà participativa als agrupaments flexibles on assisteixen els alumnes amb alguna necessitat educativa(TDAH,Dictamen,retard d’aprenentatge) i adaptar aquelles matèries instrumentals  a la necessitat de l’alumne. Una altre part de la docència es donarà a les matèries optatives relacionats amb el tema d’habilitats socials. Assistiran aquells alumnes que l’equip docent conjuntament amb el psicopedagog considerin oportú davant de les necessitats socials de l’alumne.
Amb la docència cal fer menció i molt important a l’atenció directa a l’alumnat de manera grupal o amb tutories individualitzades del psicopedagog.
2-Assessorament: La figura del psicopedagog està assignat a un equip docent en concret però davant de qualsevol dubte o necessitat pot ser convocat per qualsevol altre equip docent-departament per participar-hi i assessorar.
Un dels objectius, dintre del suport en el procés d’aprenentatge serien la millora de l’ensenyament a l’alumne. Això s’aconseguirà prioritzant i matisant els continguts d’aprenentatge de l’alumne (revisant els continguts i com dur-los a terme)això donarà lloc als Plans Individualitzats-Agrupaments Flexibles. Això quedarà reflexat al Projecte Educatiu de Centre.
Dintre de la funció d’assessorament hi ha dos tasques importants: Orientació Acadèmica-Acció Tutorial.
La tasca d’Orientació Acadèmica el psicopedagog col·laboraria en preparar i ajudar als tutors de com orientar als seus alumnes a escollir els seus estudis. En aquesta tasca, l’atenció pot ser directa amb els alumnes i a través dels tutors. L’orientació es realitzarà amb alumnes de 16 anys que no volen estudiar i estan desmotivats(PQPI), alumnes de 4t ESO(Cicle Formatiu-Batxillerat) i 2nBAT (Grau Universitari).
La segona tasca l´Acció Tutorial el psicopedagog realitzarà les següents tasques: assessorament de desenvolupament del PAT, iniciar l´elaboració del PAT, plantejar una avaluació col·lectiva amb l’equip de tutors, professors i equip directiu. En definitiva, realització d’una guia per classe per les tutories.
3-Coordinacions:  Hi trobem dos tipus de coordinacions:
·        Coordinació Interna: Són aquelles coordinacions que es realitzen amb les persones que formen el claustre del centre. Les coordinacions es realitzaran amb: l’equip docent, equip directiu, comissió d’atenció a la diversitat. Aquestes reunions tenen els objectius de:
                                                        I.           Estratègies per atendre a la diversitat
                                                     II.           Agrupament d’alumnes
                                                   III.           Adaptació de programació
                                                  IV.           Criteris metodològics
                                                     V.           Agrupaments flexibles
                                                  VI.           Avaluacions
                                                VII.           Millora de convivència al centre
·        Coordinacions Externes: Les coordinacions externes es donen amb agents externs al centre ( EAP-EAIA-Cos de seguretat- pediatres...qualsevol recurs en el que l’alumne assisteixi).Aquestes coordinacions es consideren fonamental per acabar de realitzar un bon treball amb l’alumne.
El psicopedagog al centre té reservat els dimecres per realitzar les coordinacions amb els diferents agents. Una vegada al mes es convoca la Comissió Social. És una reunió on esta present l’equip directiu-els serveis socials de la zona-psicopedagoga de l´EAP-psicopedagog del centre. Llavors es presenten diferents casos d’uns alumnes sigui per necessitats socials o educatives. El mateix dia també es coordina la comissió d’atenció a la diversitat i la psicopedagoga de l´EAP. D’aquesta manera s’aconseguirà un treball conjunt i unitari. Cal fer menció, que si l’alumne assisteix a qualsevol recurs privat també es convoquen reunions amb periodicitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada